Sedan 27 år utgör tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige ett centralt forum för att driva kunskapsutvecklingen och den samlade diskussionen kring pedagogiska frågor i Sverige framåt.
Sammantaget har mer än 700 bidrag publicerats i tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige under årens lopp. Författarna kommer från en mängd olika lärosäten i Sverige och representerar olika inriktningar och traditioner inom det pedagogiska kunskapsområdet. Under år 2022/23 finns 24 olika lärosäten representerade bland bidragens författare.
143 332 nedladdningar av tidskriftens artiklar under verksamhetsåret 2022/23. Tidskriftens användare finns i många olika länder och fördelade över hela världen. Utöver Sverige, kan här USA, Norge, Österrike, Finland, Danmark, Vietnam, Estland, Tyskland, Indien, Kanada, Frankrike nämnas som exempel.
19 lärosäten i Sverige är representerade i tidskriftens nationella råd. Därutöver ingår 4 representanter från Norge, Finland, Danmark och Island.
Tidskriftens sidor besöktes genomsnittlig ca 630 gånger per dag under år 2023.
Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok